TRADUCE, TRADUEIX, TRANSLATE... | | | | | | | |

A reveure!!!

UN CURS AMB MOLTA..... "XISPA!!!!!"..... FINS SEMPRE!!

dimarts, d’abril 20

Ens visita el XAVIER BERTRAN

Divendres, 16 d'abril, vam tenir la sort de poder comptar amb la presència d'un escriptor, el XAVIER BERTRAN, que va venir-nos a parlar sobre un dels diversos llibres que aquest any hem llegit a l'escola: "LA DAMA QUE TALLAVA LES TRENES".

Al llarg de l'estona que vam tenir amb ell, vam poder fer-li preguntes que ja portàvem preparades o d'altres que van sorgir a partir del debat que vam poder realitzar amb ell.

Vam aprendre coses interessants sobre el procés de creació d'un llibre.

Gràcies, Xavier, per l'estona que ens hi vas dedicar. Aquí teniu altres fotos de la xerrada, que vam fer a la biblioteca Fort Pienc.

17 comentaris:

  1. Hola ,David vaig trobar curiós que el seu fill fes els dibuixos.
    adéu David

    ResponElimina
  2. David, la xerrada que vam tenir amb en Xavier Bertran va ser molt llarga, però vam gaudir molt i ens va explicar algunes coses curioses:
    Al circ, els actors i les actrius, assajaven amb els seus fills.

    ResponElimina
  3. Hola ,David vaig trobar curiós que el seu fill fes els dibuixos.
    adéu David i
    David, la xerrada que vam tenir amb en Xavier Bertran va ser molt llarga, però vam gaudir molt i ens va explicar algunes coses curioses:
    Al circ, els actors i les actrius, assajaven amb els seus fills.
    i em va agradar quant va dil allo el dels barbars

    ResponElimina
  4. Hola david, ens va agradar molt la visita del xavier ens va explicar moltes coses interesants.
    Vam aprendre moltes coses interesants

    ResponElimina
  5. Hola David. A vure Víctor: És nota molt que as copiat a l'èric!!!
    A mi em va sorpendre que ell avans de escriure un llibre sempre va a veure que fan els del Llibre.
    Per exemple:
    Si vol fer un llibre de "monopatinadors" va a un parc de monopatinadors.
    Ell ho fa perqué avans era periodista i clar els periodistes sempre s'estudien tot el que van a fer.
    A asi per cert!!
    Ens ho vam passar tan bé que no saps el que et vas perdre David.
    He que s'et fa la boca aigua de només pensari?
    Oi que ara t'estimes més quedartat amb nosaltres que no anar al tribuna?
    A si avui a la tarda a anat molt bé. Quasi tothom a acabat la feina!!
    Però continuo dient que ens ho vam pasar tan bé que no t'ho pots n'hi imaginar.
    Ja se que sóc molt dolent però només vull que pensis. Ostres mira. Ara jo he fet de Professor i tu de alumne. Ara si que m'he ficat a la pell d'un altre.
    (Qaun m'he ficat al teu lloc estava cansadíssim. Tens que descansar més.
    óndia putser que pari no?
    M'he passat la tarda parlan. Tinc que fer els deures!! Ostres no demà tenim examen de verbs.
    Peró si ja tenim examen de verbs. També em de fer el dictat?
    Siusplau perdonens el examen de verbs per Dijous :(
    A si: FORÇA BARÇA!!(Juga avui!!!a tv1 a les 20:45 enracordeuv-os-is )
    Adeu david. Gràcies i perdó per avui.

    ResponElimina
  6. Ostre!!La mare que em va matricula!!!Quan he escrit!!

    ResponElimina
  7. David, a mi em va agradar molt està aquella estona amb el Xavier Bertran i la història dels vikins em va agradar molt. I mo vaig passar molt bé.
    Adéu Fins Demà

    ResponElimina
  8. a mi em va agradar quan deia que els contes que fella el guardava a un calaix.

    ResponElimina
  9. Ricard Però perquè el david em diu que no posi RIKY EL ROS20 d’abril del 2010, a les 20:07

    David el Xavier Bertran ens va explicar unes coses fantàstiques de com es va fer escriptor,i com fa els seus contes.
    Bé jo t'explicaré com es va fer escriptor.El seu mestre els hi havia posat de deures de cap de setmana explicar en un conte que ell els hi havia explicat.
    Bé doncs ara us explicarè la història.
    Eren uns Bikings que en el seu poblat sempre plovia i quasi mai feia sol,un bon dia van rebre veus que deien que hi havia pobles que sempre feia sol.Aleshores ells van pensar que si visquesin allí allò seria el paradis.Poc després van agafar els seus vaixeis i van anar rum cap aquest famòs paradís sens saber a quina direcció anaven,els dies anaven passant,i ja estaven cansats de no trobar aquests paradís.
    També al llarg d'aquest viatge els hi van passar tots el perills que us poguesiu imaginar.Les pluje, tempestes de tot.
    I com que no tenien menjar, es van toparamb una balena i hi van anar però no sabien que fer i aleshores,ell del seu treball va dir que els bikings tenien ganes però no tenien ganes,perquè tenien ganes de menjarse-la però la balena amb un cop de cua els hi volcava el vaixei,que no us penseu que era molt gros era petitet.
    Després quan va entregar el treball hi al seguent dia ja els havia correjit tots li havia posat a la seva redacció tens estil.I ell es va quedar bocavadat perquè normal-ment li posava has de millorar les faltes.
    I des de aquell dia va començar a escriure contes.
    I mireu com ha acabat sent un bon escriptor.
    És curteta no?La meva redacció.
    Of gua!!!!!!!!!!
    O com diuen a Xina arribiderxi.Li podeu preguntar a la Jinlei I al Jun Jun com es diu,estic segur que es així.
    Ara sí of Gua!!!!!!
    I arribiderxi

    ResponElimina
  10. hola david, la xerrada amb al Xavier beltran molt interesant i amb "xispa"però el que em va sobtar mes a ser que un professor l'animes a escriure.i a més que guajes un jocs florals.
    i a mes amb un conte de marcians.
    i lo que ha dit al marc al reves
    INTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ETOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DEU FINS DEMA

    ResponElimina
  11. Hola! Després de ser un afectat per el volcà d'Islàndia, donaré la meva opinió sobre la xerrada amb en Xavier Bertran. A mi, em va semblar molt interessant el criteri que tenia en Xavier Bertran, sobre els personatges dolents del llibre. Ell deia que havien de ser dolents per alguna cosa en concret, per això la dama Aspídia era dolenta per què li van matar a la seva filla la Menon-h-rà.
    En resum, que em va agradar molt.

    ResponElimina
  12. Hola David, la xerrada amb en Xavier Bertran va estar molt bé i ens va explicar moltes anecdotes com la de portar als dos Xaviers Bertrans.
    La historia dels vikings era molt xula i el final era divertit.
    A mes a mes va dir que tenia molts contes sense publicar.
    adeu

    ResponElimina
  13. david,em va agradar molt la convrsació,el que em va agradar més es:com es va fer escriptor.Es va fer escriptor perquè a l'escola feien contes, i el mestre li posava que tenia pinta de ser escriptor.

    bona nit a tots.

    ResponElimina
  14. Estimats romans i romanes,

    llegeixo i rellegeixo els vostres comentaris. M'han semblat molt.... madurs. Suposo que sabeu què significa això, però per si de cas algú no ho entèn us diré que demostreu que comenceu a fer-vos grans i que, malgrat les coses que ens fan que m'hagi de posar seriós més del que jo voldria, demostreu que doneu passes endavant per ser futurs homes i dones amb esperit crític i bones idees... Tant de bo algú de vosaltres descobreixi, com el Xavier Bertran, que, darrera d'un conte fet a classe, es pot amagar un escriptor o escriptora... Penseu-hi!! Felicitats pels vostres comentaris... Bona nit

    ResponElimina
  15. bon dia
    a mi el que em va agradar més, va ser quan va explicar l'anègdota dels wikings. Les fotos son molt xules.

    ResponElimina
  16. Que xules! A mi el que m'ha agradat més ha sigut quan va esplicar com es va fer escriptor.



    Maria

    ResponElimina
  17. hola. a mi la xerrada del Xavier Bertran va ser estupenda
    i el que em va agradar més va ser quan ens va explicar l'història de com va conèixer el altre Xavier Bertran.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.