TRADUCE, TRADUEIX, TRANSLATE... | | | | | | | |

A reveure!!!

UN CURS AMB MOLTA..... "XISPA!!!!!"..... FINS SEMPRE!!

divendres, de febrer 12

CERVELL EN FORMA. NÚMERO 6

Ave romans i romanes,

aquest cap de setmana no heu d'endevinar res.
Heu de veure aquest document divertit que parla sobre el procés que estem estudiant a classe de l'absorció d'aliments.
Explica, de manera molt clara, que passa amb un "bocata de xoriço" en tot el procés digestiu...

Digueu-me què us ha semblat... Mireu-lo fins al final tot seguint les instruccions.

22 comentaris:

  1. M'encanta el fons del Bloc!!!! Genial!!!!
    Gemma

    ResponElimina
  2. Romans i Romanes Felicitats!!!
    Primer pels bons resultats obtinguts en les proves de català i castellà del primer trimestre. Això demostra que el treball ben fet té, sempre, recompensa.
    Segon per la vostra intervenció a COM ràdio, va ser molt divertida. La veritat, semblava que fossiu adults!!!!!! Gemma (Anglès)

    ResponElimina
  3. Hola David, com es deia la pagina web on sortien tots els aparells del cos huma.
    Adeu

    ResponElimina
  4. Bon dia, Ariana,

    la pàgina que em demanes és aquesta:

    http://www.xtec.cat/~rvillanu/

    Sóc un tafaner: per què la vols? Has vist la que jo t'he posat com a deures? Què t'ha semblat?

    ResponElimina
  5. david es molt divertit fa molta gracia

    ResponElimina
  6. David, m'ha encantat!!!
    Me l'he mirat dues vegades i m'ha encantat més encara!!!
    Gràcies David!!

    ResponElimina
  7. David he vist l'explicació dela digestio te molta xispa i asobre es molt interesant a10 fins dilluns



    GRACIES DAVID PER AQUEST VIDEO

    ResponElimina
  8. M'alegra que us agradi... Ajuda a aprendre d'una manera divertida, oi?

    Gràcies pels vostres comentaris!!

    ResponElimina
  9. David,es molt divertit saber el que far el teu cos.gràcies David per fer tantes coses per nosaltres.

    ResponElimina
  10. hola david que "guay" aquest video te molta "xispa"
    moltes gracies david i bon dia de san valentin i bon carnaval adeu

    ResponElimina
  11. Hola David, el vídeo que has posat t'ho explica molt bé.
    La veueta es molt divertida.
    Vui saber el nom de la pagina perque potser faig un powerpoint de l'aparell digestiu.
    Adeu

    ResponElimina
  12. He vist el video amb el meu pare i a tots dos ens ha agradat molt.
    Ara ja hem après d'on ve la caca.
    Adéu fins dilluns!!!

    ResponElimina
  13. hila David,tambe ha vist el video amb el meu pare i ens ha agradat molt.
    adeu fins dimarts

    ResponElimina
  14. perdo pels accents no se per que no van.
    He posat una paraula molament
    ho sento

    ResponElimina
  15. Hola estic enferm!Era broma estic malalt. Mireu dona la casualitat estic malalt de la panxa i estem treballant la digestió. Ara m'en
    vaig a veure la pàgina. Adéu!!!

    ResponElimina
  16. En primer lloc interve la boca, on les dents masteguen els aliments,Les glandules salivals segreguen la saliva i la llengua ajuda en tot el procès. I aixì és forma el bol alimentici.
    La llengua passa el bol alimentici amb la llengua fins la faringe, i a través de l'epiglotis passa a l'esòfag, que condueix el bo alimentici fins el estòmag. En el estòmag es baregen els aliments amb els sucs gàstrics, absorben les proteínes i formant el quilo. El quilo passa del estomag a l'intestí prim a travès del pílor. Aleshores es quant la besícula biliar situada en el fetge introdueix la bílis a l'intestí prim per afavorir la digestió dels greixos. Al mateix temps el pàncreas introdueix el suc pancreàtic per ajudar descomponent els greixos i les proteínes en el intestí. En el intestí prim s'absorbeixen les sustancies nutritives. El que passa al intestí gruixut, on s'absorbeix part de l'aigua i líquids. El reste s'anomenen excrements fecales, que són expulsades per l'anús. Ho he fet una mica llarg, ups!

    ResponElimina
  17. M'ha agrada molt, perdoneu-me es que al principi no he entès el que deie el David i em pensava que s'havia de fer un resum, bé ara al menys ho teniu treduit al català, no?

    ResponElimina
  18. He posat treduit volia dir traduit

    ResponElimina
  19. Hola David es molt interessant a mi m'ha agradat molt no se si a la Ada tambè ara li pregunto un moment.

    Clar que si i ha encantat exactament a dit:-Quina llastima que no faci 5è perque m'encatarie treballar el que estas treballant tu Julia.

    La paraula que mes m'ha sorpres ha estat:EPIGLOTIS, es molt divertida deu venir del llatí, ¿no?
    David jo crec que si que et mereixies el premi del profe amb mes "xispa".
    ADEU!!!!!!!

    ResponElimina
  20. Ricard Però perquè el david em diu que no posi RIKY EL ROS15 de febrer del 2010, a les 18:55

    David m'ha agradat molt el del principi,tambè com parla aquell "bixarraco".
    Ho he entès molt bé.
    Ah una altra cosa quan al principi diu un vloluntari jo he aixecat el braç.

    Bueno of gua.
    Ho com ho diuen a Xina arribiderxi

    ResponElimina
  21. Irina, Júlia Q i Joana16 de febrer del 2010, a les 19:03

    Hola, David !!!
    l' exercici 2 que ens has posat de deures no l'hem antès gaire però hem fet el que hem pogut.
    ADÉU FINS DEMÁ!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  22. D'acord, TRIO LA LA LA!!

    Ja mirarem demà quin problema tenia aquest exercici 2 "tan complicat" que, tot sigui dit, hem fet de manera oral (parlada) a classe.

    Aissssss!!!

    Fins demà!

    David-mestre

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.